sarahroosmah.reismee.nl

Derde week op Bali

Selamat soreh!

Tijd om jullie weer op de hoogte te brengen over mijn derde week op Bali.

De tijd is zo hard gegaan tijdens mijn vrijwilligersproject in Ubud. Ik had nog lang niet genoeg van de kinderen op school, maar wel van mijn verblijf. Het werd opgegeven moment te druk voor dat kleine huisje en het eten was te weinig en vulde niet goed. Na drie weken vond ik het wel goed geweest. Wel ben ik heel blij dat ik dit gedaan heb en ik heb super lieve meiden ontmoet uit alle landen (Nederland, Zweden, Oostenrijk, Australie, Canada, Zwitserland, etc.).
Wel vond ik het erg jammer om afscheid te nemen van de kindjes op school. Heel gek hoe gehecht je kan raken aan ze na drie weken. En dan maar voorstellen dat zij telkens afscheid moeten nemen van vrijwilligsters. Vrijdag heb ik traktaties gemaakt en ook snoepjes uitgedeeld. Als herinnering hebben zij hun handjes op papier overgetrokken en hun naam erbij gezet. Zo heb ik voor altijd iets als aandenken.

Zaterdag ben ik met de taxi naar opa en oma gereden in Sanur. Ik heb nu tot en met 9 mei 'vakantie'. Natuurlijk hebben ze mij verwend met eten na 3 weken droog rijst met boontjes. Lekker tempeh eten op het strand hmm. 'S Avonds zijn we naar Seminyak gegaan om te eten met een kennis van tante Christel en oom Marc. Gezellig allemaal!
Zondag zijn we vroeg vertrokken om naar Sidemen (Oost-Bali) te gaan. Dit is ongetwijfeld het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien op Bali. Helemaal geen massatoerisme, verkopers op straat en zelfs geen verlichting op straat 's avonds. We zijn door de sawa's wezen lopen en eind van de middag werden wij door de eigenaar van de bungalows gevraagd om mee te gaan naar een hindoeistische ceremonie in de moedertempel van Bali. Uiteindelijk ben ik samen met nog een Nederlands stel meegegaan. Dit was een unieke ervaring, want dit mag normaal niet als buitenstaander. Na een kilometer omhoog gelopen te hebben (met een sarong aan!!!), zag ik pas hoe druk het daar was. Dit was een maandelijkse ceremonie en er kwamen dus ongeveer duizend hindoeïsten hierop af. De ceremonie ging over de elementen water, vuur, aarde en lucht. Het prachtige is dat iedereen het vol overgave doet, van jong tot oud. Een moment dat ik nooit zal vergeten.

Vandaag ben ik weer in Sanur met opa en oma. Woensdag gaan we naar Nusa Lembongan, een duikerseiland op 25 minuten varen van Sanur. Een vriendin uit mijn vrijwilligershuis komt ook mee. Wat heb ik er veel zin in!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!