sarahroosmah.reismee.nl

Maluku en de Gili eilanden

Het is weer tijd om jullie een update te geven!

Mijn dagen op de Molukken zijn voorbij en waren heel speciaal. Al tijdens het landen zag ik de prachtige palmbomen en ander ongerepte natuur. Helaas was het wel regenseizoen, dus we hebben bijna alle dagen regen gehad.

Mijn familie wist niet van onze komst en pas de dag van vertrek vertelde ik aan Sisca (mijn nicht die ik al eerder in Nederland ontmoet heb) dat ik alleen naar de Molukken zou komen. Ze vertelde meteen dat er familie klaar zou staan om mij op te vangen. Eenmaal aangekomen in ons hotel in Latuhalat, stonden ze mij op te wachten. Suprise! Natuurlijk waren opa, oma, Laurens, Cheyenne, mama ani en Charlotte ook mee. Ze waren allemaal erg verrast en vonden het hartstikke leuk.
Vooral de eerste dagen waren heel overweldigend. Ik wist niet dat ik zo'n grote familie had. Alleen al in het Anakotta huis in Air Salobar stonden meer dan 40 man klaar om ons te verwelkomen. En dat is nog maar van een overgrootopa en oma!! Het was ook leuk om te zien dat ik gewoontes terugzag die ik van huis uit ook heb meegekregen. We hebben veel tijd doorgebracht met hen. Ook ben ik nog naar mijn moeders (Oppiers) kant van de familie geweest in Skip. Ook zij waren heel erg blij met mijn komst. Mijn tijd op de kampong op Wassu vond ik het leukst. Hier komt mijn familie vandaan. Aan het begin moesten we gezegend water uit Wassu drinken om ingewijd te worden tot de Anakotta familie. Een erg mooi moment was dat.

Ook heb ik nog tours gemaakt op Ambon. Ik wilde graag de heilige morena's in Waai zien. De morena's worden uit hun hol gelokt met ei om aangeraakt te worden. Laurens en tante Antho zijn het water ingegaan om ze op te pakken. Degene die het graagst naar Waai wilde, durfde natuurlijk weer niet het water in (ik). Ook ben ik naar Liang beach geweest. Licht blauw water en super helder. En ook hebi ik bij de gezellige eettentjes voor het eerst rujak gegeten hmmmmm.

Na mijn tijd op de Molukken was het tijd om afscheid te nemen van iedereen en ook van opa, oma en tante Antho. Vanaf nu stonden wij 4tjes er alleen voor. Het was tijd om eindelijk vakantie te vieren. Het begon op de Gili eilanden. Naast heerlijk zonnen op het spierwitte zand, zijn we nog Australie-Nederland wezen kijken en daarna natuurlijk een feestje gevierd. Na een lange bootrit, zijn we nu weer terug op Bali in Kuta. Tijd om nog lekker te shoppen, te zonnen en te genieten.

Dat ga ik nu ook meteen doen. Selamat siang!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!